Samen op weg naar een gezonde leefstijl, zonder poespas en je hele gezin eet lekker mee

Intermittent Fasting

Gepubliceerd op 15 oktober 2021 om 09:09

Voordelen

  • Gewichtsverlies door verhoogde vetverbranding
  • Stimuleert de aanmaak van groeihormonen en verbetert de frequentie hiervan.
    Groeihormonen zijn oa belangrijk voor de opbouw van eiwitten en spierweefsel in het lichaam
  • Insuline gevoeligheid neemt toe. Vetverbranding wordt gestimuleerd
  • Goed voor je hart. Verlaagd het LDL cholesterol
  • Werkt ontstekingremmend

 

 

Verschillende soorten IF

12:12 methode  - Dan eet je tussen 0800-20.00

 

14:10 Methode:  Eten tussen 10.00- 20.00

 

16:8 Methode: eten tussen 12.00-20.00

 

 

5:2 is de populairste methode. 5 dagen eet je normaal en 2 dagen ga je vasten.

Op de vastdagen reduceer je in calorie inname van 25% van normaal.

 

 

Er zijn nog veel meer methodes

 

 

Fasten moet je langzaam opbouwen.

Je lichaam en metabolisme moeten hier namelijk aan wennen. Als je direct naar de 16: 8 methode gaat is de kans groot dat je hoofpijn, honger, lusteloosheid en waarschijnlijk een opgeblazen buik gaat krijgen.

 

Schema:

Maand 1:

Week 1: 12 uur vasten- 12 uur eten

Week 2 14 uur vasten- 10 uur eten

Week 3 16 uur vasten – 10 uur eten

Week 4 16 uur vasten- 8 uur eten


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Zijlstra Chr.
25 dagen geleden

Goedemorgen .. Als eerste de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Ik zie net jullie site voorbij komen op sociale media en zie daar de januari challenge staan .. Wat jammer dat ik te laat ben! ... Zal jullie andere mogelijkheden even bekijken ... De prijzen die jullie er hebben te staan, zijn die per maand of is dat eenmalig? Fijne dag, lieve groet Christine