Samen op weg naar een gezonde leefstijl, zonder poespas en je hele gezin eet lekker mee

Home » De App

Ken jij Get Fit Girl al?

Wij werken met een nieuwe voedingsapp die echt al het werk voor je doet! Get Fit Girl is een makkelijke manier om af te vallen, aan te
komen of gezonder te gaan eten zonder dat je je huidige voedingspatroon volledig hoeft om te gooien! Je persoonlijke weekmenu wordt automatisch klaargezet en daarbij wordt volledig rekening gehouden met jouw doelstelling en voorkeuren. Daarnaast vind je in de app honderden recepten en
kun je eenvoudig je boodschappen plannen met het in-app boodschappenlijstje, of zelfs direct laten thuisbezorgen! Wil jij nu écht aan je doelstelling werken? Neem contact op voor meer informatie en start vandaag
nog!

Energiebalans, balans, balans, balans! 

We beginnen met de energiebalans. Eet niet meer dan je nodig hebt en je blijft op gewicht. Zo simpel is het.
Dit heet energiebalans. Maar hoe houd je dit evenwicht in stand?
Eten en drinken geeft je de energie die je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren en te bewegen. Je
blijft op gewicht als er balans is tussen de hoeveelheid energie uit je eten en drinken en de hoeveelheid
energie die je lichaam verbruikt.

 

Kort gezegd: wat je eet, moet je ook verbranden. Of je in energiebalans bent, heb je grotendeels zelf in de
hand. Je bepaalt immers zelf hoeveel je eet en hoe actief je bent. Als je niet zo actief bent, gebruik je minder
energie dan wanneer je wel actief bent. Heb je een zittend beroep, dan zal dit minder zijn dan bijvoorbeeld
de energie die een topsporter nodig heeft. Daarnaast is de hoeveelheid energie die iemand verbruikt ook afhankelijk van geslacht, lengte, leeftijd en
gewicht. Met deze gegevens kan de individuele energiebehoefte worden berekend.
Hoe werkt die energiebalans dan precies? Vergelijk je lichaam maar met een batterij. De batterij laadt op
door voeding en loopt weer leeg als je die energie gebruikt. Wie veel in beweging is, verbruikt veel energie.
Maar eet je meer dan je verbruikt, dan slaat je lichaam de niet-gebruikte energie op, in de vorm van vet. Je wordt dikker. Eet je minder dan je verbruikt, dan val je af. Natuurlijk is dat niet alles. Het is ook erg belangrijk hoe je de energie die je binnenkrijgt invult.
Op basis van je energiebehoefte wordt je voedingsschema opgesteld. Deze is dus persoonlijk. Als jouw doel
afvallen is, wordt er een klein energietekort gecreëerd in je calorie-inname per dag. Als jouw doel aankomen
is, wordt er een klein energieoverschot gecreëerd in je calorie-inname per dag. Zo kun je op een goede en
gecontroleerde manier je doelstelling bereiken.

Calorieën, vetten, koolhydraten, eiwitten, wat moet ik ermee?

Een calorie is niet meer dan een eenheid voor het aangeven van energie (kcal. staat voor kilocalorie). Je
lichaam heeft energie nodig om warm te blijven, te kunnen bewegen, te kunnen ademen en al je vitale
organen te laten werken. De hoeveelheid die je lichaam nodig heeft is verschillend per persoon en afhankelijk
van veel factoren zoals hierboven beschreven.

De voedingsstoffen in je voeding worden globaal verdeeld in twee groepen: de macronutriënten en
micronutriënten (vitamines, mineralen en spoorelementen). Voor gewichtsverandering richten we ons op de
macronutriënten, wat de stoffen zijn die calorieën (energie) geven aan je voeding. Bij het gezonder eten, ligt
de focus meer op de micronutriënten. Er zijn drie macronutriënten: koolhydraten, vetten en eiwitten. Deze
macronutriënten leveren calorieën maar dit is per macronutriënt verschillend.
 1 gram koolhydraten levert 4 kcal
 1 gram eiwit levert 4 kcal
 1 gram vet levert 9 kcal
Eigenlijk is er nog een vierde: namelijk alcohol: 1 gram alcohol levert 7 kcal. Behalve een hele gezellige avond,
is het verder nergens goed voor! Dus laat je je regelmatig gaan, dan is dit je eerste punt waar winst te behalen
valt. Alcohol bevat bijna twee keer zoveel calorieën als suiker!

Voedingsvoorkeuren

Wij van Get Fit Girl zijn van mening dat afvallen moet gaan op de manier die bij jou past.

Het uitluiten van bepaalde voeding is niet nodig, mits je hier zelf een voorkeur voor hebt.

 

Voedingsvoorkeuren waar wij mee werken zijn: 

Heb je een voorkeur die hieronder niet beschreven is, laat het gerust weten.

Wij gaan kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

 

Budget Deze dieetvorm bevat recepten waarin betaalbare producten (en/of in groot verpakking voordelig
zijn) worden gebruikt. Daarnaast bevatten deze recepten maximaal 7 ingrediënten.

 

Diabetes Deze dieetvorm bevat recepten die minder dan 45% koolhydraten bevatten.
Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten:  Rood vlees,  Gedroogd fruit, Fruit hoog in koolhydraten zoals: banaan, mango, ananas, druiven, kaki en kersen


Eiwitrijk Deze dieetvorm bevat recepten die meer dan 25% eiwitten bevatten.


Exorfine Exorfinen zijn morfine/endorfineachtige eiwitten die ons lichaam niet zelf aanmaakt. Wanneer
exorfinen niet goed afgebroken worden, worden de endorfine receptoren overmatig geactiveerd, die
op hun beurt de dopamine afgifte stimuleert. Door een langdurige overmatige stimulatie wordt
endorfine, dopamine, insuline en cortisol ongevoelig. Hierdoor kun je diabetes type 1 en 2,
overgewicht, stress-stoornissen en bijvoorbeeld depressie en angststoornissen, restless legs
ontwikkelen. Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Gluten, Lactose, Koemelk ,Soja , Spinazie

 

Fitness Deze dieetvorm bevat eiwitrijke recepten die gemiddeld tot veel koolhydraten bevatten en weinig
vetten.


Gluten Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Tarwe, Gerst (gort), Spelt, Haver(mout): is van nature glutenvrij, maar wordt vaak op het land al besmet met gluten van
de ernaast verbouwde tarwearen. Alle producten die bovenstaande ingrediënten bevatten. Hieronder vallen ook
vleesvervangers, sauzen (zoals worcestersauce en sojasaus) en kruidenmixen.


Grab & Go Bij het aanvinken van deze optie worden recepten ingepland die weinig ingrediënten bevatten en
(bijna) geen bereidingstijd hebben. Hierbij moet gedacht worden aan stuks fruit (met noten), handje
noten en stuks groente (met kaas/noten/hummus).


Granen Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Boekweit Couscous, Bulgur Spelt Gerst → gort Haver Mais Quinoa Rijst → dus ook rijstwafels en rijstnoedels Risotto Tarwe → alle producten die hiervan zijn gemaakt zoals brood, crackers, wraps, pasta & noedels, Bloem, (volkoren) Meel


Halal Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Varkensvlees, Alcohol


Hart & vaatziekten Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Volle zuivel, Roomboter, Eieren, Rood vlees (bewerkt vlees)

 

Keto Deze dieetvorm bevat recepten met een macroverdeling zeer laag in koolhydraten (gemiddeld 5 –
10%), gemiddeld in eiwitten (10 – 25%) en hoog in vetten 65 – 80%) om ervoor te zorgen dat het
lichaam van de gebruiker in ‘’ketose’’ kan komen.

 

Koolhydraatarm Deze dieetvorm bevat recepten die minder dan 25% koolhydraten bevatten.

 

Makkelijk
Bij het aanvinken van deze optie worden recepten ingepland die weinig ingrediënten bevatten en
een korte bereidingstijd hebben. Denk bij het ontbijt o.a. aan yoghurt, smoothies en brood. Bij lunch
aan brood, salades en wraps. En bij tussendoor aan rijstwafels, crackers, yoghurt/kwark, stuks fruit
(met noten), stuks groente (met hummus/kaas/gekookt ei) en smoothies.

 

Mosterd Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Mosterd, Mosterdzaad, Augurken, Mayonaise, Hot currypoeder

 

Pescotarisch Deze dieetvorm bevat vegetarische recepten en recepten die vis bevatten.
Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Recepten met vlees en kip

 

Peulvruchten Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Bonen, Erwten, Soja (dus ook in producten waar soja in is verwerkt zoals sojasaus en misopasta), Linzen, Kiemgroente, alfalfa en taugé, Pinda’s

 

 Pitten en zaden Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Pijnboompitten, Zonnebloempitten, Maanzaad, Sesamzaad

 

Soja Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Soja, Miso, Tempeh, Tofu, Seitan, Vleesvervangers: vegetarische balletjes (bevat ook ei en gluten) en gehakt (bevat ook gluten), Teriyaki woksaus

 

Vegan Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Alle dierlijke producten of waar deze in zijn verwerkt. Denk hierbij ook aan honing.

 

 Vis Bij het aanvinken van deze optie worden recepten die de onderstaande ingrediënten bevatten,
uitgesloten: Vis, denk hierbij ook aan vissaus en worcestersauce.